Data en automatiseren: dé trends voor 2022

Het einde van 2021 is alweer in zicht en voor ons is het jaar voorbij gevlogen, ondanks dat we - wederom - een vreemd jaar hebben gehad. Mede daarom kijken we graag vooruit naar 2022 en dat doen we met een paar online marketing trends. 

Webleads 20 jaar

We bestaan sinds oktober dit jaar met Webleads maar liefst 20 jaar. En als er in die jaren gebieden zijn waarin er veel is veranderd, dan is dat met zekerheid het geval op het gebied van website ontwikkeling en online marketing. De twee disciplines waarop wij als bureau actief zijn. Wat niet is veranderd, is het feit dat juist ons totaalpakket (websites & online marketing), voorziet in een grote behoefte - of sterker nog - de sleutel tot online succes ligt meer dan ooit juist in deze combi. Vanuit Webleads zien wij de toekomst zodoende ook met vertrouwen tegemoet en wij gaan ervan uit dat wij nog veel effectieve websites en online marketing campagnes mogen gaan ontwikkelen waar wij samen met onze opdrachtgevers trots op kunnen zijn. 

Data is het nieuwe goud

Is de wisselwerking tussen jouw online marketing en website wel echt goed? Dit leid je af uit de data (resultaten). Maar dat niet alleen. Al langer worden er gebaseerd op de data namelijk ook automatisch acties in gang gezet. Men noemt dit marketing automation. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat een bezoeker op je website automatisch een andere (persoonlijke) tekst of afbeelding te zien krijgt, gebaseerd op zijn/haar eerdere bezoek aan jouw website. Of een mail die automatisch wordt verstuurd wanneer iemand in een webshop al een x-aantal dagen producten in zijn/haar winkelwagentje heeft staan, maar die nog niet heeft afgerekend.

Wij staan wat dit soort ontwikkelingen ons inziens echter nog steeds aan het begin. Dus dat belooft wat! Binnen Webleads hebben wij het qua data vaak over meten = weten, maar als wij het nog wat stelliger verwoorden, dan is data echt het nieuwe goud! Dus wil je als ondernemer in 2022 weloverwogen gaan investeren, investeer dan in het ‘in huis’ krijgen van de data van je website en online marketing. 

De toekomst begint vandaag

Geloof je - net als wij - in het feit dat je, gebaseerd op data, het verschil kunt gaan maken met oog op je website en online marketing? Dan zijn wij benieuwd naar jouw online ambitie! Waarom? Omdat er richting de toekomst nog veel, heel veel, zal gaan veranderen.

Voor Webleads zal één ding niet veranderen en dat is dat wij ons ook richting de toekomst hard zullen blijven maken voor het realiseren van online ambities. Op naar de volgende 20 jaar! 

Hieperdepiep...

Dat we 20 jaar bestaan, laten we natuurlijk niet zomaar passeren. We hebben in 2022 leuke acties, goodies en een heus Webleads event op de planning staan. Daarnaast delen we onze kennis door middel van handige tips én geven we een complete website t.w.v. € 7500,- weg aan een goed doel! Wil je niks missen van onze acties? Ga dan naar onze actiepagina of volg ons op onze social kanalen!

Dit artikel verscheen eerder in Business in Barneveld. 

Vergelijkbare kennisbank items

Video 3 minuten

Stop het mislopen van leads en omzet door verloren data

SEA,SEO,Development
Blog 3 minuten

Hoe je met korte video’s de aandacht trekt en vasthoudt

Social media marketing,Online marketing
Video 4 minuten

Webleads weetjes #13 Klaar voor 2024 met deze trends!

Online marketing,Design,Email marketing,Marketplaces,Development,Social media marketing,Totaalpakket