Pim over de toekomst van SEO

Onze SEO-specialist Pim vertelt over de toekomst van SEO in deze blog. 

Blog
Geschreven door Webleads op

We blijven bij Webleads graag actief op de hoogte van allerlei ontwikkelingen op het gebied van online marketing. Daarom was onze SEO specialist Pim op 13 en 14 september aanwezig bij één van de grootste Europese SEO conferenties: BrightonSEO. In deze blog vertelt Pim kort over de toekomst van SEO en zijn kijk daarop. 

Voorinformatie: Wat is SEO

“Om meer te weten te komen over de toekomst is het handig om eerst goed te weten wat SEO is. SEO betekent Search Engine Optimalisation, oftewel zoekmachine optimalisatie. Wat we doen is zorgen dat een website zo goed mogelijk presteert. Dit doen we door middel van drie onderdelen: techniek, content en autoriteit. Google rankt een website op meer dan 120 verschillende punten. Deze onderdelen zijn te zien als een soort scoretabel: de website met de meeste punten wint. Nu ligt het wel iets genuanceerder dan dit. Google telt namelijk sommige onderdelen zwaarder dan andere onderdelen. Maar alle te scoren punten zijn te verdelen in de drie eerder genoemde onderdelen. Als alledrie de onderdelen goed samen werken, is de kans om bovenaan te komen vele malen groter. En wie wilt er nu niet eerste worden?”

Google patenten

“Google is een innovatief bedrijf. Dit houdt in dat zij veel bezig zijn met nieuwe dingen bedenken. Om te zorgen dat de concurrenten hier niet mee aan de haal gaan, vragen zij patenten aan op bepaalde nieuwe ontwikkelingen. Deze ontwikkelingen worden alleen niet direct dezelfde dag doorgevoerd. Google is namelijk vaak nog bezig met het verder ontwikkelen van de plannen. Kijkend naar deze patenten kun je vaak wel al een idee krijgen welke kant Google op gaat. Wordt content bijvoorbeeld nog belangrijker? En wat voor soort linkbuilding gaat wel of juist niet meer werken?”

De toekomst

“Veel mensen proberen te zien waar de toekomst ons heen brengt. Zo proberen wij dit natuurlijk voor onze klanten ook te doen. Dit is ook de belangrijkste reden om naar Brighton te gaan. Over wat ik precies heb geleerd bij BrightonSEO, ga ik nog niet uitwijden. Dit ga ik namelijk tijdens onze Experience Day vertellen in een interessante lezing: ‘De toekomst van SEO & content’. Wel kan ik, zoals de naam van de lezing het al een beetje weggeeft, alvast vertellen dat content enorm belangrijk is en steeds belangrijker wordt. Google heeft in augustus namelijk drie  nieuwe patenten aangevraagd om content nog beter te kunnen kwalificeren. Dit doen zij aan de hand van Artificial Intelligence. Hierbij kijkt Google naar bepaalde punten waaraan ze kunnen herkennen of content aansluit bij de gebruiker. Vraaggestuurd schrijven kan hierbij erg goed helpen! Wanneer je een vraag het beste beantwoordt, krijg je nu al meer ‘punten’ van Google. Zo kan het zelfs zijn dat je helemaal bovenaan een speciaal, uitgelicht plekje krijgt (een rich snippet), waarin jouw content komt te staan, zoals bij het voorbeeld hieronder.”

Rich snippet

Webleads Experience Day

Op 21 november organiseert Webleads een Experience Day met als thema ‘Hoor, zie en ervaar user experience’. Pim zal hierin vertellen over de laatste tips en tricks, updates en toekomstverwachtingen op het gebied van SEO. Wil jij meer leren over SEO en/of pakkende content leren schrijven? Meld je dan, geheel kosteloos, aan voor de Webleads Experience Day. We zien je graag 21 november verschijnen! 

  • Online marketing

    Een specifieke doelgroep bereiken? Of online meer conversies realiseren? Wij staan voor resultaatgerichte online marketing.


    Meer informatie


  • Website, webshop of app

    Veilig & up2date. Eénvoudig te beheren. Volledig responsive. Geoptimaliseerd voor SEO & online leadgeneratie.


    Meer informatie


  • Totaalpakket

    Eén aanspreekpunt voor je online techniek, optimalisatie en marketing. Met 'Build & Run' bieden wij een totaaloplossing.


    Meer informatie


  • Online marketing

    Een specifieke doelgroep bereiken? Of online meer conversies realiseren? Wij staan voor resultaatgerichte online marketing.


    Meer informatie


  • Website, webshop of app

    Veilig & up2date. Eénvoudig te beheren. Volledig responsive. Geoptimaliseerd voor SEO & online leadgeneratie.


    Meer informatie


  • Totaalpakket

    Eén aanspreekpunt voor je online techniek, optimalisatie en marketing. Met 'Build & Run' bieden wij een totaaloplossing.


    Meer informatie