Quotebuilder: 5 voordelen voor jou als organisatie

Help jij je bezoekers op jouw website? Dan helpen ze jou aan een beter conversiepercentage. Met onze quotebuilder kun je een geavanceerd formulier creëren waardoor het bijvoorbeeld in jouw keuzehulp mogelijk wordt om met minder vragen een klant sneller bij zijn of haar doel te laten komen. In deze blog geven we je 5 praktische voordelen van onze quotebuilder.

#1 Dynamische velden - nog relevanter voor jouw bezoeker

Eén van de belangrijkste voordelen van de quotebuilder is dat er gebruik gemaakt kan worden van dynamische velden. Op basis van het antwoord van jouw bezoeker verschijnen er in het formulier andere vragen die enkel voor hem/haar nog relevant zijn. Zo kan het formulier uit veel minder velden bestaan en help je jouw bezoeker eerder met een passend advies. 

Voorbeeld: de gebruiker is enkel geïnteresseerd in een product voor het horizontaal verplaatsen van goederen, dan vervalt de vraag wat de hefhoogte van het product moet zijn.

#2 API export - de wens van elke marketeer

Met behulp van een API is het mogelijk om gegevens automatisch te exporteren en te importeren in Google Spreadsheets of in Google Data Studio. Maar ook is het mogelijk om de statistieken te exporteren op basis van weken, maanden, jaren et cetera. 

Een bijkomend voordeel is dat deze data direct uit de bron komt en daarom écht betrouwbaar is en je niet afhankelijk bent van events of bedankpagina's. 

Voorbeeld API export  Submission = inzendingen Spam = Spam Draft = niet afgeronde inzendingen (dus bij de preview gestopt).

#3 Gegevens mengen - "verven" was nog nooit zo leuk 

Dankzij de quotebuilder is het mogelijk om diverse formulieren aan elkaar te koppelen. Zo kunnen de gegevens van formulier 1 automatisch aan formulier 2 worden toegevoegd. Dit is niet alleen een voordeel om sneller de data van leads te ontvangen, maar ook voor de bezoeker.

Stel, een gebruiker vult eerst zijn of haar gegevens in om een inspiratie magazine aan te vragen en wil na enkele dagen voor jouw product of dienst een offerte aanvragen. De gegevens die de gebruiker bij het eerste formulier heeft moeten invullen, staan automatisch gevuld bij het offerte formulier. Dit scheelt tijd voor jouw potentiële klant en geeft mooie data in de backend van jouw website, omdat alle data overzichtelijk bij elkaar staat. 

But wait, there's more!  De gegevens worden zelfs automatisch opgeslagen tijdens het invullen van het formulier. Ook al is het formulier nog niet ingezonden en je komt na enkele dagen terug, de gegevens die je tot dan toe had ingevuld staan er nog steeds!

#4 Meertalig - y eso es deseable 

De formulieren die je met behulp van de quotebuilder creëert zijn werkelijk meertalig. Het is dus niet nodig om het formulier nog een keer aan te maken in een andere taal. Liever lui dan moe toch? ;-)

#5 AVG en spam proof - Geen stoplichten meer zoeken!

Geen last hebben van spam en chatbots? En ben jij die puzzeltjes met het herkennen van een auto of stoplicht ook zat? In de quotebuilder zit reCAPTCHA v3 automatisch (onzichtbaar) ingebouwd. 

En nu is het een kwestie van de data verzamelen van LEADS en deze omzetten in klanten. Maar gebeurt dit wel op de juiste manier en AVG proof? Ook hier is aan gedacht. Zo zijn er diverse ingebouwde functies om de formulieren AVG proof te maken. Zo is het mogelijk om de velden te markeren voor de gebruiker die persoonlijke data bevatten. Daarnaast bestaat de optie dat deze gegevens automatisch verwijderd worden na een X-periode.

BONUS: Zapier integratie

Ten slotte heeft de quotebuilder sinds kort een integratie met Zapier.

Zapier is een tool waarmee eindgebruikers de webapplicaties die ze gebruiken kunnen integreren en workflows kunnen automatiseren. Dit maakt het mogelijk om formulierinzendingen, die je via de website binnen krijgt, automatisch te verwerken. Je kunt zodoende een inzending automatisch laten doorsturen naar Mailchimp of je CRM. Ideaal bijvoorbeeld voor marketing automation (zo kun je automatisch een contactpersoon toevoegen aan je contactenlijst). Maar Zapier ondersteunt meer dan 5000 apps, dus je inzending inladen in bijvoorbeeld Google Spreadsheets, op social media kanalen of in talloze andere apps is ook geen probleem. 

Zapier heeft een gratis en een betaalde versie. De gratis versie volstaat voor kleine oplossingen; wil je je workflow verder automatiseren of heb je veel data, dan biedt de betaalde versie uitkomst. 

Wil jij ook aan de slag met het optimaliseren van de formulieren op jouw website? En heb jij een website die door ons gemaakt is of ben je toe aan een nieuwe website? Wij denken graag met je mee en zorgen dat jouw klant met minder stappen zijn of haar doel(en) behaalt op jouw website - en jij daarmee ook jouw doelen! 

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

Hoe je met korte video’s de aandacht trekt en vasthoudt

Social media marketing,Online marketing
Video 4 minuten

Webleads weetjes #13 Klaar voor 2024 met deze trends!

Online marketing,Design,Email marketing,Marketplaces,Development,Social media marketing,Totaalpakket
Blog 2 minuten

AI: een kans of een gevaar?

Totaalpakket