+200% meer bezoekers tegen minder campagnekosten

February 2024

Mulhuyzen Bliksembeveiliging is een leverancier van beveiligingssystemen. Als familiebedrijf zijn zij meer dan 70 jaar - al 3 generaties lang - dé specialist op het gebied van bliksembeveiliging, aardingssystemen en overspanningsbeveiliging.

Expertise
Online marketing
Onze online marketing expert(s)

Media director

Mathijs Kroes

Online marketeer

Lisanne Hilbers
+0%
Conversies
+0%
Bezoekers
swipe

Ambitie

Mulhuyzen Bliksembeveiliging wil meer leads genereren. Het probleem hierbij, waar we samen al snel tegenaan liepen, was dat de destijds huidige website van Mulhuyzen niet echt goed was ingericht voor SEO. De content was beperkt en de website was niet erg gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk. Daarnaast was er veel competitie, waardoor de website al snel in het niet viel met concurrenten. Relevant en converterend verkeer naar de website krijgen met SEO en SEA was daarmee lastig.

Oplossing

In samenspraak met Mulhuyzen kozen we voor het maken van een nieuwe website. Deze werd vanaf het begin zo ingericht, dat SEO-werkzaamheden en SEA-campagnes vanaf de start effect zouden hebben. Zo is de website direct geoptimaliseerd qua snelheid en qua design. Het menu werd omgegooid en de content op de website werd uitgebreid met relevante zaken, gericht op de juiste zoekwoorden. Daarnaast hebben we ervoor gezorgd dat de eerdere SEO resultaten (verkregen links en zoekwoord rankings) behouden bleven in de nieuwe website, om te voorkomen dat er weer opnieuw begonnen moest worden.

Resultaten

Het goed op elkaar afstemmen van de nieuwe website en de marketingkanalen heeft gezorgd voor diverse mooie resultaten. Zo is de positie van diverse zoekwoorden, die voor Mulhuyzen belangrijk zijn, gestegen. Hiermee wordt de doelgroep van Mulhuyzen beter bereikt en wordt Mulhuyzen ook beter gevonden op zoektermen waarop adverteren duur is, door veel concurrentie. Ook is de domein rating verhoogd. Daarnaast is het aantal website bezoekers meer dan verdubbeld en is - doordat de website beter aansluit bij de doelgroep (door een goed design en de juiste zoekwoorden) - het aantal conversies zelfs vervijfvoudigd. Ten slotte is er met de wijzigingen een goede basis gelegd voor betere SEA resultaten, omdat het verkeer vanuit de campagnes uit Google Ads op een meer relevante landingspagina landt en de gewenste actie makkelijk kan uitvoeren. Hierdoor behaalt Mulhuyzen nu tegen minder campagnekosten, meer conversies!

Wat vind Mulhuyzen?

“Voordat we met Webleads in aanraking kwamen, hadden we nog niet het idee veel uit onze online marketingkanalen te halen." De website was niet fijn in gebruik en het laden duurde lang. Webleads heeft ons begeleid in het proces van een nieuwe website, waar de marketingkanalen direct goed in mee werden genomen. Alles was dus goed op elkaar afgestemd. Hiermee werden we ontzorgd en konden wij ons focussen op onze eigen werkzaamheden. We zijn erg blij met de nieuwe website en de huidige online marketing resultaten, en dus ook erg blij met Webleads!”
Mulhuyzen bliksembeveiliging
Barry Mulhuyzen

Vergelijkbare succesverhalen

In 5 jaar 457% omzetgroei voor Chefstore.nl door online campagnes

Online marketing

600+ sollicitaties bij Zinzia dankzij succesvolle online campagnes

Online marketing

Zo hielp het LEAD model Middendorp Montage aan beter websiteverkeer

Online marketing,Development