De uitstraling van je website en andere uitingen is natuurlijk afhankelijk van een goed design. Maar naast dat een mooi design belangrijk is, is een functioneel design essentieel. En hoe kom je tot een functioneel design? Door middel van een goede user experience. Dit is het bestuderen van de gebruiker van de website en het leren begrijpen wat hun motivaties zijn, zodat je een betere ervaring voor ze kunt creëren.
De basisbehoeften die hierin centraal staan voor de gebruiker, zijn functioneel, betrouwbaar, bruikbaar en zinvol. Wat deze vier basisbehoeften precies inhouden en hoe je hier op inspeelt, lees je in deze blog.
Testen & Meten = Weten
Je zult je gebruikers veel moeten bestuderen, interviewen, analyseren en observeren, om in te kunnen zien waar pijnpunten in jouw website liggen; waar men vastloopt. Dit zijn geen vaste pijnpunten, het verschilt per branche en per website. Daarom is het beste om te testen en dat te meten. Test verschillende hypotheses die de gebruiksvriendelijkheid van de website ten goede kunnen komen, zoals aanpassingen in content, formulieren, call-to-actions en dergelijke. Kijk ondertussen ook waar de pijnpunten liggen van de websitegebruikers.
Een optimale user experience verkrijg je dus door het vergaren van veel kennis, data en antwoorden. Hier zijn verschillende tools voor, welke wij graag voor je inzetten om een goed beeld te krijgen van jouw huidige user experience en de verbeterpunten die voor jouw website van toepassing zijn. Wil je hier meer over weten of heb je andere vragen omtrent user experience, design en functionaliteit? Vul het contactformulier hiernaast in, dan helpen we je graag zo snel mogelijk.