Google shopping

Online winkelen is enorm populair en Google Shopping Ads zijn daarbij een essentieel hulpmiddel voor webshopeigenaren. Deze advertenties zorgen ervoor dat jouw producten direct zichtbaar zijn voor potentiële klanten. Maar hoe zorg je ervoor dat de producten uit jouw webshop opvallen tussen de vele andere en randabel preseteren?

Bij Webleads zijn we gespecialiseerd in het effectief inzetten van Google Shopping Ads. Onze aanpak is gericht op het behalen van meetbare resultaten: we zorgen ervoor dat jouw producten de aandacht trekken met goed gekozen afbeeldingen en beschrijvingen, en slimme biedstrategieën. Belangrijk is dat je betaalt voor kliks die leiden tot resultaat (aankopen). We sturen daarom afhankelijk van jouw doelstelling bijvoorbeeld op een CPA (cost per aquisition), ROAS (return on ad spend) of POAS (profit on ad spend). We staan voor transparantie in onze werkwijze, dus je ziet precies waar je budget naartoe gaat en wat het oplevert. Door nauw samen te werken leren we jouw bedrijf en producten grondig kennen, zodat we de campagnes perfect kunnen afstemmen op jouw doelgroep. Met Webleads zorg je ervoor dat jouw producten niet alleen gevonden worden, maar ook aantrekkelijk zijn voor jouw ideale klanten. Wij zijn er klaar voor om de verkoop van jouw producten een boost te geven!

KennismakenKennismakenVoorbeeldenVoorbeelden
Expertise
SEA
Onze sea expert(s)

Online marketeer

Lindy Oosterhoff

Online marketeer

Jarno van Luttikhuizen
0 +
SEA accounts in beheer
0
Gecertificeerde SEA experts
0+ jaar
Ervaring

Hoe we Google Shopping succesvol inzetten?

  • Plan op maat - Geen doel of doelgroep is hetzelfde. We passen bewezen theorieën en strategieën toe en stemmen die af op jouw doel en doelgroep. Heb je een website of shop? B2B of B2C? Landelijk of lokaal? We nemen dit en nog vele andere factoren mee als we samen de beste strategie passend bij jouw doelstelling vaststellen.
  • Datagedreven & resultaatgericht - Een bewezen aanpak die al werkt bij onze klanten. Je krijgt maandelijks een rapportage en uiteraard een dashboard met realtime inzichten.
  • Innovatief - We leren, ontwikkelen en experimenteren doorlopend. En de opgedane kennis zetten we in om jouw SEA campagnes te optimaliseren. Je krijgt toegang tot bèta's en als bureau hebben we kortere lijnen met Google & Microsoft.
  • Specialistische kennis van de kanalen (best practices, targetingopties, tracking, tooling).

Dit doen we met succes

We hebben een heleboel leuke klanten en opdrachten en we vertellen daar graag over. Maar nog liever laten we de voorbeelden en resultaten voorzichzelf spreken. Bekijk hier een selectie van ons werk.

Online impact en zichtbaarheid: de succesvolle mix van kanalen voor BAUHAUS

Online marketing,Design,Social media marketing,SEA

Met een succesvolle, onderbouwde strategie heeft Brother mooie stappen gezet op het gebied van online presence

Online marketing,Social media marketing,SEA

Ruim 10% lagere kosten per nieuwe bezoeker bij Mijndomein

Online marketing,SEA,Design,Social media marketing

Wat onze klanten van ons vinden

Ik ben zeer tevreden over Webleads! Hun team heeft geholpen met effectieve online marketing en resultaten waren snel zichtbaar. Sterke aanbeveling!HenkEigenaar
Webleads is een competente duizendpoot en voor BAUHAUS de one-stop oplossing voor onze online marketingactiviteiten.Anne van BreukelenOnline Marketing Manager
We hebben met een succesvolle, onderbouwde strategie mooie stappen gezet op het gebied van onze online presence. We zijn dus erg tevreden met Webleads en werken nu doorlopend aan meer resultaten op dit gebied.Krista Wiggers

Veelgestelde vragen over Google shopping

Op welke en op hoeveel zoekwoorden moet ik adverteren?
Dat verschilt per situatie. Heb je een shop of een site? Heb je veel veschillende diensten of producten (of juist niet)? De inzet op welke zoektermen je inzet is cruciaal voor het succes van je campagne. We doen altijd een zoekwoordenonderzoek om de zoekvolumes te achterhalen van de termen waarop je zou kunnen inzetten. Welke zijn populair, sluiten ze aan bij jouw doel en doelgroep?. Vervolgens kun je een strategie bepalen waarbij je kunt inzetten op enkele termen of juist op een hele mix van termen. Eigenlijk is het altijd een advies op maat. Stelregel vanuit Google Ads. Groepeer zoektermen (max. 35) rondom hezelfde thema's in advertentiegroepen. Je advertententies uit die groep vertonen dan een logische overlap met de gebruikte zoekwoorden. Hoe hoger de relevantie, des te beter het resultaat.
Kom je er niet uit?
Neem contact op met onze google shopping specialist!

Dinant Lagerweij

Online marketeer
ContactContact