Twee werelden onder één dak

Je hebt een dierenwinkel en bent dé lokale specialist, maar je wilt ook online je voer verkopen aan dierenliefhebbers. Hoe zorg je nou dat bijvoorbeeld hondenliefhebbers je weten te vinden en waarom zouden ze het voer ook online bij je kopen? Je bent dierenspecialist, maar van online marketing of een webshop is je kennis beperkt, dus benader je twee verschillende partijen: een online marketing bureau voor het bereiken van potentiële klanten en een webshopbouwer voor het maken van een nieuwe, verbeterde webshop. Maar het kan veel handiger, namelijk: het hebben van beide expertises onder één dak!

Snel schakelen

Je hebt bij online marketing ook je webbouwer nodig en andersom ook een online marketeer. Denk daarbij bijvoorbeeld aan je vindbaarheid in de onbetaalde zoekresultaten. Je wilt daarop goed scoren, maar feit is dat dan zowel de techniek, de content als de populariteit goed moeten zijn. Kortom, echt verschillende expertises die goed op elkaar afgestemd moeten worden. Helaas zien wij in de praktijk nog te vaak dat bij deze verschillende expertises niet goed of te weinig stil gestaan wordt. Het risico? Dierenliefhebbers kunnen je online niet goed vinden en kiezen een andere aanbieder.

Dat wil je natuurlijk niet voor je dierenwinkel. Je wilt de concurrentie juist een stapje voor zijn. En als je wilt voorkomen dat je veel tijd kwijt bent aan het schakelen met verschillende partijen, hoe doe je dat? Kan het ook anders? Ja! Kies voor een partner die beide expertises in eigen huis heeft.

Korte lijntjes

Wanneer je je website of webshop en je online marketing onder één dak hebt, zijn de lijntjes tussen beide partijen veel korter. Beide expertises kunnen direct met elkaar schakelen, waardoor je er niet steeds tussen zit. Je kunt gewoon de opdracht geven of aanhoren wat er verbeterd kan worden en vervolgens het eindresultaat aanschouwen. Hierbij heb je gewoon één aanspreekpunt, die je op de hoogte stelt van alles wat er gebeurt en wat dit concreet oplevert. Dat bespaart je veel tijd en moeite.

Doordat beide expertises al vanaf het begin met elkaar af kunnen stemmen, is de webshop na livegang al geoptimaliseerd en word je niet later geconfronteerd met een voorgestelde optimalisatieronde van de online marketeer. Dat scheelt ook weer extra rekeningen van beide partijen.

Zodoende is het veel verstandiger om een bedrijf te zoeken die beide expertises onder één dak heeft. En mocht het resultaat onverhoopt nog wat te wensen overlaten, dan weet je in ieder geval bij wie je moet zijn.

De volgende keer

In het vervolg van deze blogserie gaan we de stappen doorlopen van het proces vanaf het wensen van een nieuwe, mooie, maar ook functionele website of webshop. Hoe pak je dit nu idealiter aan, zodat jouw dierenwinkel een webshop heeft die optimaal is ingericht voor alle vormen van online marketing? Dit alles lees je de volgende keer. Houd onze Facebook-pagina en onze website in de gaten!

Vergelijkbare kennisbank items

Blog 3 minuten

Social proof om de conversie te verhogen

Online marketing
Blog 3 minuten

Hoe je met korte video’s de aandacht trekt en vasthoudt

Social media marketing,Online marketing
Video 4 minuten

Webleads weetjes #13 Klaar voor 2024 met deze trends!

Online marketing,Design,Email marketing,Marketplaces,Development,Social media marketing,Totaalpakket