Conversie optimalisatie voor mobiel

-

Cemal, één van Google’s UX (user experience) & Analytics consultants ging aan de hand van ‘behavioral psychology’ en ‘Design Psycholgy’ in op de wijze waarop je de User Interface het beste zou kunnen optimaliseren en testen. Simpeler gezegd: Hoe zorg je voor de best mogelijke mobiele gebruikerservaring en hoe haal je meer €€€€ uit je mobiele website.

Webleads bij Google I/O 2017 Extended Dublin

Om vers van de pers de nieuwste ontwikkelingen te kennen maar ook te kunnen toepassen reisden we af naar Dublin voor een event bij het hoofdkantoor van Google. Hier delen we een aantal inzichten m.b.t. conversie optimalisatie voor mobiel.

Enkele take aways:

  • Stop met alleen maar benchmarken, Start met testen wat werkt in jou situatie.
  • Hoe klein de wijzigingen soms ook zijn, ze kunnen een grote verbetering in conversie ratio & daarmee je omzet teweeg brengen.
  • Conversie percentage verhogen met design optimalisaties specifiek voor mobiel denk aan:
  1. Positie van USP’s,
  2. Positie van CTA,
  3. Contrasting Colours (ook of vooral als ze niet in je huisstijl passen),
  4. Stop of beperk gebruik van sliders uit een conversie oogpunt
  5. En vele andere...

Wil je ook je conversie percentage verbeteren ?

Naast optimalisatie in design, zijn content en snelheid onmisbaar voor het realiseren van de best mogelijke mobiele gebruikers ervaring. Wil je hier meer over weten? Neem contact met ons op!