Moet je adverteren op 'vrouwonvriendelijke sites'

- tags: , , -

Vanmorgen pakte de NOS uit met de volgende titel: Adverteerders stoppen met adverteren op Dumpert en GeenStijl. Zeven bedrijven hebben aangegeven dat ze zullen stoppen met het adverteren op deze 'vrouwonvriendelijke sites'. Hoe dien je hier mee om te gaan?

Adverteren op doelgroepen

Adverteren wordt vaak gedaan op basis van 2 targetingmethoden; plaatsingen of doelgroepen. De Efteling maakt gebruik van doelgroepen. Zo blijkt dat de doelgroep van de Efteling vaak op websites als Geenstijl en Dumpert komt. Hierdoor hebben zij aangegeven te blijven adverteren op deze websites.

Wat adviseert webleads?

Bepaal aan de hand van je doelgroep en doelstelling de targeting criteria voor je campagne. Inkopen op een doelgroep verhoogt je relevantie en geeft daarnaast de mogelijkheid om je uiting aan te passen op de doelgroep. Houd wel rekening met het feit dat je doelgroep ook op websites komt die mogelijk niet passen bij je merkwaarden. Ons advies is dan ook om in te kopen op doelgroepen, maar bewuste keuzes te maken welke uitsluitingen je toepast.

De morele discussie buiten beschouwing gelaten, zouden wij voor een klant als Defensie, GeenStijl niet specifiek als plaatsing kiezen, maar als de doelgroep er komt de campagne wel tonen.

Wil je gericht adverteren op doelgroepen en specifieke websites uitsluiten of juist toevoegen zoals GeenStijl? Bel ons dan gerust!

Bron afbeelding: Geenstijl.nl