Nieuwe tekstadvertenties in Google Adwords een mooie kans!

-

Na jaren hetzelfde format te hebben gehanteerd is Google overgestapt naar een nieuw advertentieformat voor tekst advertenties in de zoekresultaten.

Waarom nieuwe tekst ads?

  • Sneller te scannen advertenties
  • Hogere relevantie mogelijk (Meer ruimte om te beantwoorden aan de zoekopdracht)
  • Verbeterde weergave over verschillende devices (mobile first)
  • Grotere kans op een klik.

En dat laatste is zowel voor adverteerders als voor Google interessant! Want voor adverteerder meer potentiele klanten op de website en voor Google meer inkomsten.

De oude advertenties kunnen nog worden gebruikt tot 31 januari 2017, maar wij raden je aan niet te wachten! Goede resultaten bij diverse tests is voor ons reden om vanaf deze maand voor al onze klanten de nieuwe advertenties in te gaan zetten en de oude uit te faseren.

Ervaringen & Tips

Vanuit verschillende hoeken zien we reacties op het nieuwe advertentieformat. We hebben onze eigen ervaringen en die van anderen gecombineerd tot een invulling van het nieuwe format waarmee we hele goede resultaten behalen voor onze klanten. We delen er een aantal, maar als je er ten volle van wil profiteren neem dan eens contact met ons op en dan kijken we naar de mogelijkheden voor jouw situatie.

Google AdWords Expanded Text ads example

Nieuwe Google tekstadvertenties 4 van 8 Best Practices.

  1. Herschrijf je advertenties en voeg extra koopargumenten of call to action toe aan je ads
  2. Schrijf je belangrijkste argument(en) in de 2 titels en gebruik een call to action
  3. Headline 1 is veel belangrijker dan headline 2
  4. Pauzeer je oude advertenties nog niet direct. A/B test je nieuwe advertenties met de oude advertenties. Om geen onnodig risico te nemen met je kwaliteit scores.
  5. ….

Weten wat wij nog meer doen om onze klanten op te laten vallen in de zoekresultaten?

Neem contact met ons op!