600+ sollicitaties bij Zinzia dankzij succesvolle online campagnes

November 2023

Zinzia ondersteunt oudere mensen met dementie en/of lichamelijke klachten. Daarbij gaat het altijd om complexe, intensieve zorg. Zorg waarvoor specifieke expertise nodig is. De uitdaging: online beter profileren en een betrouwbare partner vinden die niet alleen uitvoerende taken verzorgt, maar ook bereid is om op lange termijn samen te werken en te groeien. Die partner hebben ze natuurlijk gevonden: Webleads.

Expertise
Online marketing
Onze online marketing expert(s)

Media director

Mathijs Kroes

Online marketeer

Lisanne Hilbers
+0
Bezoekers vacaturewebsite
+0
Ingediende sollicitaties
+0
Mini-conversies
+0%
CTR SEA
swipe

Resultaten

  • Kanaalbreed zorgden de verschillende campagnes voor 30.000 bezoekers op de vacaturewebsite van Zinzia
  • 2500 mini-conversies
  • 600 ingediende sollicitaties
  • CTR SEA: meer dan 10% (Gerichte zoekwoorden en doelgroepen, in combinatie met targeting op specifieke locatie, zorgen hierbij voor een hoge betrokkenheid met de campagnes)
  • Verdubbelde de impact (interacties op basis van vertoningen) gedurende de social campagne (door goed in de copywriting en video-content te laten zien wat Zinzia als werkgever te bieden heeft en te benadrukken hoe dankbaar het werk is)

Hoe zijn we tot dit succes gekomen?

Zinzia had als doel om geschoolde en ervaren zorgmedewerkers te bereiken met hun verhaal, en ze te overtuigen voor een kennismaking en mogelijk een functie bij Zinzia. Door de groeiende vraag naar personeel in de zorg, is een gedegen aanpak van arbeidsmarktcommunicatie online essentieel. Zodoende kwamen we samen op het plan voor een datagedreven en creatieve aanpak. Omdat meten = weten hier een belangrijk aspect is, hebben we de data van de campagnes, de visuals en de teksten doorlopend getoetst door middel van A/B-tests. Zo konden we bijsturen en de focus leggen op de best presterende campagnes en kanalen. In deze campagnes stonden de fases uit het door ons ontwikkelde LEAD-model centraal. In de ‘Leren kennen’-fase hebben we gefocust op de lokale targeting van de doelgroepen. De ‘Enthousiasmeren’-fase had een focus op het nadenken en overwegen van de doelgroep. De ‘Activeren’-fase richtte zich meer op het verkrijgen van leads.

Wat vind Zinzia?

“Met een strategische insteek, advies en het bijsturen a.d.h.v. data zorgt Webleads voor een betrouwbare basis. We hebben onze samenwerking inmiddels al voor langere periode vastgelegd. Ik zou iedereen Webleads dan ook absoluut aanbevelen!”
Communicatieadviseur
Sabine de Vré

Vergelijkbare succesverhalen

In 5 jaar 457% omzetgroei voor Chefstore.nl door online campagnes

Online marketing

+200% meer bezoekers tegen minder campagnekosten

Online marketing

Zo hielp het LEAD model Middendorp Montage aan beter websiteverkeer

Online marketing,Development