• "Hoe bereik ik online mijn internationale doelgroep?"

Baltus

Online ambitie klant

Baltus Bloembollen bestaat uit verschillende bedrijfsonderdelen. Baltus bloembollenconcepten is een groothandel in bloembollen, Baltus fundraising  organiseert verkoopacties voor scholen en verenigingen in vier landen en Baltus Bloembollengeschenk verzorgt unieke en duurzame relatiegeschenken op maat. Baltus kwam in 2008 bij ons met de vraag op welke wijze ze het aantal aanvragen voor sponsoracties via internet konden verhogen.

Uitvoering

In samenspraak met de klant is er in het eerste begonnen met het inrichten van Google Analytics. Vervolgens zijn er diverse online campagnes uitgevoerd in AdWords, Bingads, het genereren van leads via e-mailmarketing, display advertising en retargetting en het versturen van e-mailings aan geïnteresseerden en relaties. Rekening houdend met een kostprijs per lead. Daarnaast weten veel bezoekers de website te vinden dankzij inspanningen op het gebied van zoekmachine optimalisatie. Op een later moment zijn hier campagnes aan toegevoegd voor Frankrijk en België.  Campagnes voor de relatiegeschenken en in 2013 ook voor de groothandel in bloembollen.

Resultaat

Dankzij de inrichting van Google Analytics is er inzicht in de verschillende online kanalen en inspanningen. De verschillende campagnes hebben in de loop der jaren gezorgd voor veel nieuwe klanten en Baltus is op diverse belangrijke zoekwoorden te vinden op topposities.

Case in het kort

  • Brede inzet van online marketing.
  • Veel nieuwe klanten.
  • Top posities op belangrijke keywords in de zoekresultaten.
 
Afbeeldingen