• "2.000 Groningers op een vroege en regenachtige vrijdagmorgen.."

BAUHAUS

Online ambitie klant

In 2 weken tijd zo veel mogelijk online bekendheid realiseren voor BAUHAUS Groningen. De merkbekendheid, de openingsactie en het uitlichten van de USP’s zijn onderdeel van deze introductie campagne. In samenwerking met de offline acties sturen we op een zo hoog mogelijke opkomst bij de opening van het eerste filiaal van BAUHAUS in Nederland.

Uitvoering

De online introductie campagne richt zich vooral op het realiseren van bekendheid en clicks naar www.bauhaus-nl.com vanuit regio Groningen. De merknaam, de USP’s en uiteraard de opening van BAUHAUS zijn de speerpunten van deze campagne. Met de inzet van banners, video, e-mail en tekstadvertenties zetten we  BAUHAUS in de schijnwerpers. We hebben gekozen voor een korte krachtige periode waarin simultaan is ingezet op social, video, display, search om daarmee verspreid over deze kanalen een zo breed mogelijke doelgroep uit regio Groningen aan te spreken.

Resultaat

Een prachtige opkomst van 2.000 Groningers die op een regenachtige vrijdagmorgen vóór 7 uur in de rij stonden bij de opening van BAUHAUS. Met een totale zichtbaarheid van ruim 2 miljoen online vertoningen over alle ingezette kanalen (Search, Social, Display, Mail) in de regio Groningen was het branding deel van de campagne een groot succes. Gekoppeld aan een prachtige CTR op social, mail en search resulteerde in bijna 24.000 unieke clicks naar de website.

Case in het kort

  • Online marketing strategie
  • SEA - Adwords
  • SEA - BIng
  • Remarketing (Display)
  • Display - branding
  • Preroll - branding
  • Social - Facebook & Twitter campagne

 

 
Afbeeldingen