• "(hyper)lokale online campagne brengt 1500 Tukkers naar opening Bauhaus Twente."

Bauhaus Hengelo

Opening Bauhaus Twente een groot succes! 800 mensen bij de soft launch, 1500 mensen bij de opening en in het eerste weekend … betalende klanten. Waar kwamen deze bezoekers vandaan?

Vertrouwen

Webleads is sinds de introductie van Bauhaus op de Nederlandse markt haar trotse online partner. De introductie van de vestiging in Groningen was een groot succes en ook de lopende campagnes draaien naar volle tevredenheid. Daarom kregen we na het delen van onze ideeën voor de introductie van de tweede vestiging in Nederland (Hengelo) het vertrouwen om de online campagnes daarvoor ook in goed banen te gaan leiden.

Ambitie

De introductiecampagne had tot doel om zoveel mogelijk lokale bekendheid te genereren. De opening ging gepaard met een interessante incentive om te zorgen voor zoveel mogelijk bezoek bij de opening, maar ook om genoeg bekendheid te realiseren om in het openingsweekend voor aanloop in de vestiging te zorgen.

Targeting

Een lokale gecombineerde online en offline campagne over diverse kanalen. Zo is een zo groot mogelijk uniek bereik gerealiseerd onder de target doelgroep: Geografisch binnen een straal van 25 km vanaf de vestiging in Hengelo. Mannen en Vrouwen van 18+, die bij voorkeur huisbezitter zijn.Targeting online campagne Bauhaus Hengelo

Kanalen

Door de inzet van diverse kanalen gericht op dezelfde doelgroep is de boodschap meerdere malen via verschillende bronnen onder de aandacht gebracht. Vanuit herhaalde zichtbaarheid is een stuk herkenning ontstaan. Dat in combinatie met een goede incentive heeft er toe geleid dat de opkomst bij de opening en in het openingsweekend erg mooi was.Resultaat video, display, e-mail en search campagne

Strategie

Hyperlokale targeting als belangrijkste eis voor creëren van relevante aandacht voor de opening. Hoe relevanter de doelgroep hoe vaker (over verschillende kanalen) bereikt.

Strategie online marketing en bereik van de juiste doelgroep over diverse kanalen

  1. Het deel van de doelgroep dat voldoet aan alle targeting criteria. De mensen die binnen deze doelgroep vallen zijn over zo veel mogelijk kanalen (zowel online als offline) bereikt.
  2. Locatie targeting in combinatie met één van de andere targeting criteria (demografie, dan wel huizenbezitters (met tuin).
  3. (hyper)lokale targeting op de regio rondom de vestiging, maar ook rondom de locaties van de introductietour en evenementen voor de opening waarbij het promotieteam van Bauhaus ook fysiek aanwezig was.

De juiste technische partner voor ieder campagne onderdeel.

adform    Bing

targetoo    mailmaps

Google

 

Afbeeldingen