• "De kosten van de webshops hadden wij binnen het jaar terugverdiend"

Buitenspeeltoestellen

Online ambitie klant

Buitenspeeltoestellen.com is een webshop, met afhaallocatie, met een breed assortiment speeltoestellen voor buiten. Ze kwamen bij Webleads met de vraag op welke wijze ze het assortiment konden vermarkten in de breedste zin van het woord. Waarbij er een gezonde balans dient te zijn tussen kosten en opbrengst.

Uitvoering

In samenspraak met de klant is er eerst een zoekwoordonderzoek gedaan. Deze zoekwoorden zijn gebruikt bij de keuze van domeinnamen en de opzet van de webshop. Naast buitenspeeltoestellen.com zijn er een aantal gerelateerde shops opgezet, zoals houtenschommel.com en houtenzandbak.com. Alle shops worden vanuit één backend in Magento beheerd. Naast de inzet van de verschillende webshops, die organisch op belangrijke keywords goed scoren. Wordt er voor het aantrekken van kwalitatieve bezoekers gebruik gemaakt van Google AdWords, Marktplaats Admarkt, Bing Ads, Vergelijkers (o.a. Beslist en Google Shopping), Retargeting en linkbuilding.
 

Resultaat
In 1,5 jaar tijd sinds de start is de webshop een gezonde organisatie geworden met bijna 3.000 klanten. In een later stadium is hier een afhaallocatie bijgekomen. De kosten voor het ontwikkelen van de webshops zijn met de organische bezoeken alleen al terugverdiend.

Case in het kort

  • Totaalconcept vanaf de grond ontwikkelen
  • Ontwikkeling van een webshop met aan de voorkant meerdere shops
  • Realisatie van een groot klantenbestand
  • Top posities op belangrijke keywords in de zoekresultaten
     
 

 

Afbeeldingen