• Resultaat: 6x meer bereik in ongeveer 3 maanden tijd

Dailytrend

Online ambitie

Dailytrend.nl is het platform voor vrouwen tussen de 20-50 uit de reformatorische gezindte met interesse in fashion, wonen & kids. Dailytrend.nl heeft bij Webleads het doel neergelegd om Dailytrend op de kaart te zetten bij deze doelgroep. Maak een platform dat zowel interessant is voor eindgebruiker als voor adverteerder die zich richt op deze doelgroep.

Uitvoering

Waar vinden we deze doelgroep online en hoe zorgen we ervoor dat men regelmatig wil terugkeren op het platform dailytrend? Dat was de vraag die ten grondslag lag aan ons vooronderzoek voor deze case.

Bij de uitvoering hebben we ons gericht op twee pijlers:

  1. Vaste stroom van nieuwe, leuke content (in de vorm van tekst, beeld en video) moet er voor zorgen dat het een aantrekkelijk platform is en blijft.
  2. Startpunt voor de doelgroep op internet zijn reformatorisch gezinde nieuwssites, maar ook veelal social media waar men met enige regelmaat (dagelijks) terugkeert. Op die twee peilers hebben we de likewerving, contentmarketing en branding campagnes dan ook gericht.

Ingezette kanalen

  • Social (Facebook) campagne gericht op likewerving
  • Opvallende bannering op nieuwssites Erdee
  • Contentmarketing (met vaste regelmaat) berichten gedeeld via social media (om gebruikers naar het platform te leiden).
  • Een aantal bloggers en partners gestart met het schrijven van unieke eigen content op Dailytrend.nl.

Naast de likewervingcampagne zijn we gestart met Facebook advertising in combinatie met Instagram en Display advertising. Op deze manier is er een vaste stroom bezoekers ontstaan die we dagelijks naar Dailytrend.nl weten te trekken. Een ander (opvallend!) kanaal voor Dailytrend.nl is Welke.nl. Een inspiratieplatform dat binnen de doelgroep veel wordt gebruikt.

Resultaat: 6x meer bereik in ongeveer 3 maanden tijd

Door middel van de likewervingcampagne en de vaste stroom van eigen content, is het aantal likes op Facebook gestegen van +/- 500 likes naar meer dan 3.000 likes! Daarnaast is door de inzet van Display advertising en Social Media advertising het aantal bezoekers op Dailytrend.nl binnen 4 maanden verzesvoudigd!

Kortom; een veelbelovend platform die zich de komende tijd steeds meer zal gaan ontwikkelen!

Case in het kort

Display – Branding
Social – Facebook, Instagram & Welke.nl
Content marketing - Blog

 

 

Afbeeldingen