• "Hoe heb je binnen 2 jaar 1000 mijndomeinauto's op de weg?"

Mijndomeinauto

Online ambitie klant

Je hebt ze ongetwijfeld wel eens zien rijden. Die leuke en opvallende auto’s van Mijndomeinauto. Nee, dit zijn niet zo maar auto’s. Dit waren de eerste (sponsored) private lease auto’s in Nederland! Het idee kwam uit de koker van Henri de Jong, oprichter en mede-eigenaar van Mijndomein. Ok, dan hebben we een idee, maar hoe gaan we dit concept dan online aan de man brengen? En er daarnaast voor zorgen dat er binnen 2 jaar 1000 mijndomeinauto’s rond rijden? Lastig, zeker wanneer je je bedenkt dat niemand dergelijk vorm van auto rijden kent. Maar goed, het was wel de online ambitie van mijndomeinauto. 

Uitvoering

Nadat Mijndomein haar eigen achterban, ruim 185.000 klanten, had geïnformeerd en de eerste mijndomeinauto’s in het land reden, zijn wij op basis van een CPL (cost per lead) het concept via onder andere SEA (Google Adwords & Bingads), Marktplaats.nl, Groupon en affiliate marketing gepromoot. In de tweede fase is door Webleads, geheel los van het bestaande Mijndomein platform, voor mijndomeinauto.nl een compleet nieuwe responsive website ontwikkeld. Een website die de (potentiële) bereider in staat stelt om zijn/haar auto compleet online samen te stellen, een contract te genereren, te bestellen en een aanbetaling laat doen.

Resultaat

Er rijden inmiddels ruim 1500 mijndomeinauto’s in Nederland en mede dankzij de nieuwe website kan er nu op basis van een CPS (cost per sale) een optimale ROI behaald worden uit het beschikbare marketingbudget.

Case in het kort

  • Zoekmachine marketing (SEA)
  • Groupon
  • Marktplaats Admarkt
  • Affiliate marketing
  • Responsive website
  • Optimaliseren ROI (conversie optimalisatie)
 
Afbeeldingen