• “Groei in regionale bekendheid en in nieuwe website bezoekers (40% stijging).”

Zozijn: de Lathmer

Online ambitie klant

“Alle mensen zijn gelijkwaardig”, zo luidt het uitgangspunt van Zozijn. Zozijn draagt op professionele wijze bij aan de ontwikkeling van mensen met een beperking. Ze bieden zorg aan op verschillende locaties, voornamelijk in het oosten van het land. Om deze locaties, en in het specifieke geval Landgoed de Lathmer, meer onder de aandacht te brengen is Zozijn bij ons met de volgende ambitie gekomen: naamsbekendheid van landgoed de Lathmer bij mensen uit Drenthe te verhogen. Om indirect vanuit deze regionale bekendheid meer aanmeldingen te krijgen.

Uitvoering

Op basis van een  grondige zoekwoordanalyse zijn de belangrijkste pijlers bepaald voor de online campagne. In samenwerking met de klant is de communicatieboodschap bepaald, zowel voor de advertenties als voor de bannercampagne. Tijdens een pilotperiode zijn banners, social media, e-mail en tekstadvertenties ingezet om de doelgroep op verschillende manieren te bereiken om zo Landgoed de Lathmer onder de aandacht te brengen.

Resultaat

Tijdens de campagneperiode is het bezoek op de website van Zozijn met bijna 40% gestegen ten opzichte van de periode voor de campagne. Waarvan belangrijkste groei zit in nieuwe unieke bezoekers. Dit is niet alleen terug te zien bij de kanalen die extra zijn ingezet, maar ook in het organische- en directe verkeer. Kortom een bevestiging van de groei in naamsbekendheid. Meer mensen zijn in aanraking gekomen met Landgoed de Lathmer en met Zozijn.

Case in het kort

  • SEA – Adwords
  • SEA – Bing
  • E-mail marketing
  • Display – Branding
  • Social – Facebook, Twitter & LinkedIn campagne

 

Afbeeldingen