Kom tot een goed onderbouwde strategie met het LEAD-model
Al jouw inspanningen op het gebied van marketing vallen of staan met een goede strategie. Heb jij bijvoorbeeld veel online zichtbaarheid en website bezoekers, maar te weinig interactie en een minimaal aantal leads? Dan is het heel belangrijk kan je deze bezoekers beter leert kennen en ontdekt waar ze blij van worden. Want een enthousiaste bezoeker is veel sneller geneigd om tot een actie over te gaan. Met de juiste aandacht kun je een klant doorontwikkelen tot merk-fan die vaker koopt of je aanbeveelt bij relaties.
Ons LEAD-model is bij uitstek het middel om daar te komen. Het is een strategische maar vooral ook praktische aanpak die je helpt om op basis van data de juiste beslissingen te nemen. Met dit LEAD-model kom je tot een goed onderbouwde strategie en hij past ook nog eens op één A4'tje. Wat wil je nog meer? Wat het LEAD-model je nog meer oplevert:
- Rust: goed onderbouwde strategie
- Grip op je online marketingmix
- Resultaat
- KPI's voor inzicht en optimalisatie
Wat houdt het LEAD-model in?
Gebaseerd op de onderstaande aspecten komen we tot een goed onderbouwde strategie voor je online marketing:
- De 'klantreis'
- Bewezen theorieën & modellen (AIDA, OGSM, Cialdini & Ansoff)
- Jouw kennis van de markt en je product(en)
- Onze ervaring met online marketing
De term LEAD staat enerzijds voor de verschillende fases van de ‘klantreis’; Leren (kennen), Enthousiasmeren, Activeren & Doorontwikkelen. Anderzijds is het een verwijzing naar het resultaat - namelijk leads.
Toekomst proof
Door de grote verscheidenheid aan kanalen (touch points) is de (online) media consumptie in deze tijd zeer versnipperd. En een dynamische online marketing inzet, waarbij 1:1 communicatie eerder regel dan uitzondering is, is daarbij van groot belang. De enige manier om dit goed te kunnen doen is te optimaliseren op basis van data. En data wordt daarom ook alom gezien als het nieuwe goud!
En nu jij!
Ben jij op dit moment bezig met je online marketing strategie of ben je aan het denken gezet? Ons LEAD-model heeft al meerdere ondernemers de grip op hun marketing teruggegeven. Ben jij de volgende? Vul onderstaand formulier in, dan nemen wij contact met je op om - geheel vrijblijvend - met je te sparren over jouw online marketing strategie en over mooie kansen, die je zeker verder zullen helpen!
Twijfel je nog?
Dat is uiteraard nergens voor nodig. Het sparren is geheel vrijblijvend en heeft al meerdere ondernemers geholpen aan meer online marketing resultaten. Onze klanten zeiden er het volgende over:
‘De resultaten die we samen met Webleads behalen, zorgen voor een mooie groei op allerlei vlakken binnen de organisatie. Het sparren met Webleads gebeurt op een regelmatige basis, waarbij ze overal kort op de bal zitten. Zo wordt er niets gemist.'
- Maartje Boonzaaijer, Tuinplant
‘Met een strategische insteek, advies en het bijsturen a.d.h.v. data zorgt Webleads voor een betrouwbare basis. Het regelmatige persoonlijke contact, het sparren over resultaten, adviezen en experimenten zorgen ervoor dat we samen nieuwe dingen proberen en scherp blijven op de resultaten.'
- Ferdinand Vroon, Zinzia
We helpen jou natuurlijk ook graag! Heb je nog vragen? Laat het ons gerust weten.