Brother Nederland
We hebben met een succesvolle, onderbouwde strategie mooie stappen gezet op het gebied van onze online presence. We zijn dus erg tevreden met Webleads en werken nu doorlopend aan meer resultaten op dit gebied.
Krista Wiggers, social media marketeer
Online ambitie van Brother Nederland
‘Bij Brother gaan we graag met de tijd mee. Naast dat we al jarenlang printers verkopen, kijken we altijd naar kansen die zich voordoen. Daarom hebben we een tijdje geleden besloten om onze social kanalen uit te breiden. Zo hebben we meer ruimte op het gebied van branding en merkbekendheid om te laten zien welke andere innovatieve producten we nog meer in huis hebben. Samen met Webleads zijn we hiermee aan de slag gegaan.’
-
Oplossingen
Om je merkbekendheid te vergroten, heb je naast relevante producten ook de juiste kanalen nodig. Zo had Brother nog geen Instagram-kanaal, waar voor sommige Brother-producten wel de doelgroep zich bevindt. Naast het aanmaken van het kanaal, werd er ook een plan gemaakt om actief volgers te werven. Webleads bracht hiervoor advies uit en bereidde een campagne voor.
Deze campagne besloeg voor een groot deel influencer marketing. Door de samenwerking met de influencers moesten er meer volgers en bekendheid worden gegenereerd onder de juiste doelgroep. In deze campagne mocht een tweetal influencers een P-Touch labelprinter verloten onder hun doelgroep, waarbij de deelnemers als één van de voorwaarden Brother moest gaan volgen op Instagram.