Zo heeft Onlinetapijttegels meer omzet gegenereerd met google campagnes

November 2023

Online Tapijttegels - heeft al jarenlang ervaring met de verkoop van tapijttegels. Als online partij is verkoop via de website erg belangrijk. De uitdaging: meer omzet genereren uit Google campagnes.

Expertise
Online marketing
Onze online marketing expert(s)

Media director

Mathijs Kroes

Online marketeer

Lisanne Hilbers
0Goede ROAS
+0%
Opbrengst in twee jaar tijd
+0%
CTR (doorklikratio)
0% van de transacties
Microsoft Advertising

Resultaten

  • De verschillende optimalisaties aan de feed en de campagnes hebben geleid tot mooie resultaten
  • De opbrengst van de gehele webshop steeg met 20% ten opzichte van een jaar eerder en maar liefst met 80% ten opzichte van de periode daarvoor. De afgesproken minimale ROAS werd hierbij ruim behaald
  • De optimalisaties hebben geleid tot relevanter verkeer naar de webshop: de CTR steeg ten opzichte van een jaar eerder met 36% en de campagnes binnen Microsoft Advertising zorgden voor 8% van de transacties (wat knap is gezien het marktaandeel wat Microsoft in handen heeft)

Hoe zijn we tot dit succes gekomen?

Bij Webleads geven we de voorkeur aan een aanpak die voortkomt uit een degelijke strategie. Daarom hebben we eerst ons LEAD-model toegepast bij Online Tapijttegels. Aangezien duidelijk was dat Shopping-campagnes van groot belang zijn voor een online organisatie als Online Tapijttegels, hebben we een plan opgesteld om deze campagnes naar een hoger niveau te tillen:

  • We hebben de productfeed en campagnes aanzienlijk geoptimaliseerd en klantenmatch-lijsten toegevoegd om de targeting relevanter te maken.
  • We hebben besloten om onze marktuitbreiding te vergroten door naast Google ook Microsoft Advertising in te zetten.
  • Er zijn ROAS-afspraken gemaakt om te streven naar winstmaximalisatie binnen de gewenste kostenverhouding.

Wat vind Onlinetapijttegels?

“In de tijd waarin we met Webleads werken, zien we mooie stijgingen. Hier zijn we erg blij mee. Naast frequent contact om de strategie te bewaken, zijn we ook bezig met andere online marketingkanalen om de webshop steeds succesvoller te maken.”
Eigenaar Online Tapijttegels
Hendrik Last

Vergelijkbare succesverhalen

In 5 jaar 457% omzetgroei voor Chefstore.nl door online campagnes

Online marketing

+200% meer bezoekers tegen minder campagnekosten

Online marketing

600+ sollicitaties bij Zinzia dankzij succesvolle online campagnes

Online marketing