Tuinplant - Instagram volgers
In slechts een maand tijd hebben we er evenveel volgers bij gekregen als waar wij zelf enkele jaren over hebben gedaan. We zijn daar erg blij mee!
Maartje Boonzaaijer, marketeer
Online ambitie van Tuinplant.nl
Tuinplant: Om een professionelere uitstraling op onder andere Instagram te krijgen, die onze grootte als organisatie beter representeert, wilden we er graag meer volgers op Instagram bij.
-
Oplossingen
Voor Tuinplant.nl zijn we aan de slag gegaan met het opzetten van een campagne om zo meer volgers op het Instagram-kanaal te krijgen. Hierbij is gebruik gemaakt van één van de beïnvloedingsprincipes van Robert Cialdini, te weten ‘wederkerigheid’. Dit principe houdt in dat mensen de verplichting voelen om een gift te beantwoorden met een tegengift. Zo blijft een ‘relatie’ gelijkwaardig. Na overleg met Tuinplant.nl besloten we dit toe te passen door mensen kans te laten maken op ‘shopping money’, als voorwaarde dat zij Tuinplant.nl zouden volgen op Instagram. Uiteraard zorgden we er tegelijkertijd voor dat de content op Instagram voldeed aan de verwachtingen van de doelgroep, zodat de deelnemers Tuinplant.nl niet na de actie weer zouden ontvolgen.