Zoekwoordenonderzoek
Het uitvoeren van een zoekwoordenonderzoek wordt veel gedaan in de online marketingwereld. Een zoekwoordenonderzoek kan verschillende doelen hebben, zoals SEO, SEA en het ontwikkelen van een nieuwe sitestructuur.
SEO
Een zoekwoordenonderzoek met als doel SEO zorgt ervoor dat je inzichtelijk hebt op welke voor jouw bedrijf relevante zoektermen er daadwerkelijk wordt gezocht. Gebruik je de benaming voor je producten waar jouw potentiële klanten ook op zoeken, of zoeken zij meer op een synoniem? Na uitvoering van een goed zoekwoordenonderzoek, kun je jouw website zo inrichten dat je in Google beter vindbaar bent voor de doelgroep.
SEA
Een zoekwoordenonderzoek, gericht op SEA, zorgt ervoor dat je advertenties op kunt stellen in Google Ads, voorheen Google AdWords, op zoektermen waar je doelgroep op zoekt. Zo worden jouw advertenties vaker zichtbaar. Na een goed zoekwoordenonderzoek, leidt dit tot meer, relevant verkeer en hogere conversiekans. En willen we dat niet allemaal?
Sitestructuur
Wanneer je een website of een webshop wilt laten ontwikkelen, is het handig om direct in kaart te hebben waar jouw potentiële klant op zoekt. Zo kun je de exacte benaming van je verschillende landingspagina's optimaal afstemmen op het zoekgedrag van de consument. Dit leidt, direct bij lancering van je website of webshop, tot een betere vindbaarheid.
Ben je benieuwd wat een zoekwoordenonderzoek voor jouw bedrijf kan doen of wil je meer weten over dit onderwerp?
We geven je graag meer informatie of voeren een zoekwoordenonderzoek op maat voor je uit.
- Optimaliseer je website
- Maak advertenties vindbaar
- Bepaal je sitestructuur